Kontakty

Telefón:0944 344 053

E-mail : opravaturba@opravaturba.sk

MENU
MENU
Počítadlo
Celkom
395588
Týždeň
3968
Dnes
683
Online
8

Ako jazdiť s turbom

Studený štart motora

 

Pre motory, ktoré sa vyrábajú v súčasnosti nie je potrebné pred jazdou v chladnom počasí dlhodobé zahrievanie. Pri štarte studeného motora doporučujeme nechať na voľnobehu motor bežať približne 10 až 20 sekúnd a začať jazdu.

 

Prečo nenechávať motor bežať na voľnobehu:

 

· pri znižujúcej teplote oleja sa zvyšuje vyskozita motorového oleja

· zvyšujúcim opotrebením motora sa tvorí väčšie množstvo karbónu a preniká do olejovej náplne väčšie množstvo sadzí. Výsledkom je zvyšujúca sa hustota motorového oleja.

· pri voľnobežných otáčkach olejové čerpadlo dodáva nízky tlak do mazacieho systému, s ktorým sa nedosiahne požadované premazanie kvapalinových ložísk. Na kvapalinových ložiskách sú mazacie kanáliky o priemere Ø0,5mm.

 

Pri sčítaní niekoľkých vymenovaných negatívnych dôvodov, vzniká riziko polosuchého až suchého trenia kvapalinových ložísk turbodúchadla, lebo nedôjde k pretlačeniu motorového oleja cez mazacie kanáliky v turbodúchadle (turbe), ktoré majú priemerne priemer Ø0,5mm.

 

· pri zjazde z kopca po predchádzajúcej jazde do kopca sa nesmie vyradiť rýchlosť. Brzdením motorom sa ochladzuje Turbodúchadlo (turbo), a tak sa znižuje riziko napekania oleja na rozpálených stenách turbodúchdla (turba).

· pred vypnutím motora je potrebné nechať motor bežať na voľnobehu minimálne od 1/2 minúty až do 3 minút v závislosti od toho, ako bol motor zaťažený pred vypnutím. Doba zachladzovania turbodúchadla sa musí úmerne predĺžiť na výkonných motoroch (napr. s výkonom 100kW/dm3 aj 20 minút).

· Ochladzovanie turbodúchadla (turbodúchadiel), je dôležité najmä po jazde nad priemernou spotrebou napr. s prívesom, karavanom, po diaľnici, do kopca, alebo po jazde brzda/plyn.